Het lijkt erop dat er niets is gevonden op deze locatie.

Bel direct met John of Martijn

John van de Vosse

Martijn van Schoonhoven

Bel direct met John of Martijn

John van de Vosse

Martijn van Schoonhoven

Stichting Magocare

Wij doen jaarlijks een financiële bijdrage (partnership) voor de Stichting MagoCare. De Stichting zet zich in om de bevolking van Mago een kans te geven op een betere toekomst.

Mago (Kenia) is onderdeel van de gemeente Sabatia en telt ongeveer 6000 inwoners. Kenia is een onafhankelijke republiek in Oost-Afrika. Er wonen meer dan 43 miljoen mensen en het land is ruim 14 keer zo groot als Nederland. In het westen van Kenia, in het district Kisumu, ligt het plaatsje Mago. Mago is onderdeel van de gemeente Sabatia. Deze gemeente telt 12 dorpen met in totaal 68.000 inwoners en een kleine 14.000 huishoudens. Mago zelf telt ongeveer 6000 inwoners. Het grootste deel van de bevolking van Mago leeft in armoede. Dit betekent dat zij maar één maaltijd per dag eten, sommigen zelfs maar één maaltijd in drie dagen. Er is een groot tekort aan standaardvoorzieningen zoals elektra en stromend water. De werkloosheid is zeer hoog (70%) en ook de zuigelingensterfte is groot (40 op de 1000 baby’s).

Website: MagoCare